Monday 2 January 2012

hidup bukan selalu indah

Assalamualaikum dan salam mesra. semoga ceria selalu dengan senyuman. hilangkan suram sebaliknya sebarkan senyuman.

Kadang-kadang memang susah untuk menghilangkan suram yang bertahkta dihati hanya dengan sebaris senyuman. oleh itu pentingnya teman dan orang di sekeliling kita menceriakan suasana. Sebaiknya ahli keluarga yang dalam masa sama menjadi pendukung dalam menghadapi masalah dan dugaan supaya menjadi lebih tabah.

Hidup kita tidak akan selamanya indah, kadang akan datang dugaan menjadi satu ujian. siapa yang bijak, dugaan hari ini akan menjadi guru kepadanya bagi menghadapi kehidupan di masa akan datang. siapa yang leka dan alpa pula akan menilai dugaan yang datang hanya sebagai 'penyusah'.



bak kata pepatah " Allah hilangkan matahari yang cantik bersinar dan Allah datangkan ribut taufan yang hebat..untuk itu kita sedih seketika namun disebalik kejadian itu Allah gantikan kita dengan pelangi yang indah lagi berwarna warni" ..BERSYUKURLAH MANUSIA..


Dalam menghadapi sebarang dugaan, jangan lupa untuk memohon doa kepada Yang Memberi Pertolongan. semoga diberi kekuatan menghadapi apa jua rintangan.. Amiin.

pesanan nih ditujukan untuk diri sendiri jugak nih..untuk renungan bersama..