Monday 9 January 2012

darah oh darah

assalamualaikum dan selamat pagi....

harini aku mulakan hari aku dengan bangun tido.. sama cam hari-hari sebelum nih jugak (kalau tak bangun mati la jawabnya..tak gitu?? ) okay..lepas tu aku pun siap-siap la nak mandi.. tetiba tengok bilik air full pulak..bukan sikit bilik air kat rumah nih..ada 3bijik semuanya...uishhhhh!! beratur panjang nak dapat turn untuk masuk bilik air.. then aku amik la keputusan untuk menunaikan solat subuh dulu.. memandangkan hari nih aku kena buat ujian untuk test darah jadi aku pun terpaksa la bersiap awal sebab kena ada kat hospital tuh sebelum kul 7.30 pagi (bapak awal mak aih!).. sampaikan nak mengaji quran pun tak sempat gara-gara terbangun lewat (rasa cam skema je ayat aku hari nih).. aku pun siap-siap lah... sampai je kat hospital dengan perasaan gerun plus seram aku beranikan diri masuk bilik doktor tuh..huhhh!!! mak aih..seram gile bilik doktor tuh... takde la cam rumah hantu tapi sebab aku nih yang penakut dengan hospital serta adiknya klinik, so aku memang masuk dengan langkah takut-takut berani je la.. aku langsung tak tengok jarum masa tuh.. kalau tengok kompem la aku cabut lari.. selasai je amik darah, aku tengok la darah aku.. perghh! pekat siot... da la pekat warna cam ala-ala purple dah.. doktor boleh je cakap yang darah aku tu cam air kopi.. huhh! kurang ajar punye doktor.. aku pun keluar dari bilik doktor tuh.. fuhhh......lega siot lepas kena inject tuh.. aku pun bagitau la kat abah aku pasal warna darah aku tuh.. boleh je abah aku cakap warna darah aku tu cam darah predator.. huhhh! siap ada lagi yang cakap darah aku tuh boleh buat water colour.. terasa gile2!!